بیانیه استراتژیک
در بیانیه استراتژیک، به بررسی اهداف اصلی و کمی مرکز، چشم انداز مرکز در افق 1410، ارزش های مرکز، راهکارهای ارتقاء کیفیت خدمات و ماموریت مرکز و … خواهیم پرداخت.
فعالیت مرکز از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و بصورت کاملا حرفه ای مدیریت می شود و دارای نمودار سازمانی و دپارتمان های زیر است:
- دپارتمان های ستادی: حسابداری، اداری، خرید، بازاریابی، خدمات، انفورماتیک
- دپارتمان های تخصصی: مداخله در طلاق، خانواده و ازدواج، درمان اختلالات جنسی، روانپزشکی، آموزش، کودک، نوجوانان و جوانان، فردی، تحصیلی، شغلی، اعتیاد
اهداف اصلی مرکز (استراتژی های اصلی):
- توانمندسازی جامعه در حل مشکلات رفتاری، شناختی، خانوادگی، ازدواج، عاطفی، تحصیلی و شغلی
- ارتقای سطح شاخص های روانشناختی و تربیتی با رویکرد تقدم پیشگیری نسبت به درمان
- تامین رضایت بخش تمامی نیازهای اصلی جامعه در حوزه مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی
- ایجاد ارزش افزوده برای صاحبان سهام از طریق ارایه خدمات با کیفیت و ایجاد برند ملی
اهداف کمی مرکز
- افزایش میزان سازش در مراجعین متقاضی طلاق با رشد سالانه حداقل ۱۰ درصد
- ارتقاء میزان رضایتمندی مراجعین با رشد سالانه حداقل ۱۵ درصد
- اجرای طرح های پژوهشی کلان با رشد سالانه حداقل ۴۰ درصد در تعداد طرح ها
- تربیت مشاوران و روانشناسان متخصص و متعهد با رشد سالانه حداقل ۵۰ درصد در تعداد دانش پذیر
افزایش سود سهام مرکز با رشد سالانه حداقل ۲۵ درصد
چشم انداز مرکز در افق 1410
“کلینیک آفرینش” یکی از برندهای مطرح ارایه دهنده خدمات مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی در کشور و یکی از معتبرترین مراکز در سطح منطقه و دارای توان رقابت پذیری در جذب مراجعین خارجی، در افق ۱۴۱۰ خواهد بود.
بیانیه ماموریت مرکز
“کلینیک آفرینش” با اتکا به فرهنگ و ارزشهای غنی ایرانی – اسلامی و نیز سرمایه انسانی متعهد، متخصص و خلاق، با در نظر گرفتن نیازهای حال و آتی ذینفعان ضمن تاکید بر مسوولیتهای اجتماعی خود برای کلیه ذینفعان به ویژه مراجعین خلق ارزش مینماید.
“کلینیک آفرینش” میکوشد به مشتریان خود اعم از عموم افراد، سازمانها و شرکتها و با اتکا به توانمندی، دانش و پشتکار کارکنان شایسته خود، خدماتی ارزنده، نوآورانه، دارای بهترین کیفیت و با بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی ارایه دهد. رضایتمندی مراجعین و کارکنان، مهمترین ارزش زیربنایی است که “کلینیک آفرینش” بر آن تکیه کرده است.
بیانیه ارزش های مرکز
- ما پیرو قوانین و استانداردهای اخلاقی هستیم.
- ما یک فرهنگ سازمانی پاک را دنبال میکنیم.
- ما به کرامت مراجعین، مشاورین، کارکنان و سهامداران اهمیت می دهیم.
- ما یک شهروند سازمانی هستیم که در قبال جامعه خود مسئولیت داریم.
- ما شایسته سالاری، تعالی سازمانی و سخت کوشی را محور فعالیت های خود می دانیم.
راهکارهای ارتقاء کیفیت خدمات
شایان ذکر است که مرکز در راستای ارتقاء سطح کیفیت خدمات، موفق به اخذ ۳ استاندارد بین المللی ISO 9001:2015، ISO IWA1:2005، ISO 10002:2018 شده است و در همین راستا ساز و کارها و فرایندهای زیر را دنبال می کند:
- حاکمیت فرهنگ سازمانی پاک و اخلاق مدار
- استقرار کامل نظام مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)
- استقرار کامل استاندارد کیفیت مراکز بهداشتی و درمانی (ISO IWA1:2005)
- استقرار کامل استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات آنها (ISO 10002:2018)
- مستندسازی و بهبود مستمر فرایندها
- آموزش مداوم مشاوران، روانشناسان و کارکنان مرکز
- ایجاد محیط کار صمیمی، حمایتگر و قابل اعتماد
- ایجاد نظام شایسته سالاری در انتخاب همکاران مرکز
- بکارگیری ابزارهای اثربخش در جهت ارتقاء سطح انگیزه همکاران مرکز مانند نظامات انگیزشی و تشویق
- بکارگیری ابزارهای فناورانه در جهت بهبود کیفیت خدمات مانند دستگاه نوروفیدبک، تست های آنلاین و سیستمی
- برگزاری جلسات مستمر ماهیانه با همکاران مرکز بمنظور هم اندیشی و هم افزایی با رویکرد کار تیمی و اشتراک تجارب موفق
راهکارهای ارتقاء میزان سازش
- بکارگیری مشاوران مداخله در طلاق متعهد، متدین، موجه، حرفه ای و دغدغه مند
- وجود فضای گرم و صمیمی و همدلانه تحت عنوان “کافه گفتگو” با اهداف: ارتقاء میزان سازش مراجعین طلاق، مدیریت بحران طلاق، سوگ پس از طلاق، ازدواج آگاهانه پس از طلاق، تعاملات والدین با فرزندان
- برگزاری دوره های آموزشی مستمر با محوریت تکنیک های به روز و استاندارد ویژه مشاوران مداخله در طلاق
- تاکید بر رویکردهای کار تیمی و بکارگیری سایر متخصصین (مانند روانپزشک، متخصص کودک، متخصص اختلالات جنسی و غیره) در کنار مشاور مداخله در طلاق
- ایجاد نظام کوچینگ (مربیگری) با رویکرد همراهی قدم به قدم با زوجین و فرزندان بصورت حضوری و غیرحضوری
- تاکید بر برگزاری طرح مهر بصورت موثر و نظام مند
- برگزاری دوره های آموزشی اثربخش ویژه زوجین متقاضی طلاق
راهکارهای نظارت و جلوگیری از وقوع تخلفات
- امکان برقراری ارتباط مستقیم مراجعین با مدیریت مرکز از طریق مراجعه حضوری، کد USSD، واتس آپ، ایمیل و دفتر انتقادات و پیشنهادات
- تماس مستقیم با مراجعین از سوی مدیریت مرکز بصورت رندوم و دریافت نظرات ایشان با طرح سوالات هدفمند
- تاکید بر تکمیل پرسشنامه کوتاه سنجش میزان رضایت مراجعین و بررسی دقیق و موشکافانه آنها
- انتقال شفاف و بدون مسامحه موارد گزارش شده به فرد متخلف و استفاده از ابزارهای توبیخ و تنبیه
- ارزیابی دوره ای عملکرد مشاوران، روانشناسان و کارکنان مرکز و اخذ تصمیمات متناسب
- نهادینه سازی فرهنگ خود کنترلی
- توجیه مراجعین و توصیه به ایشان جهت اعلام موارد تخلف احتمالی و نهادینه سازی فرهنگ گزارش تخلفات